استقلال و پرسپولیس در سال 93 به مزایده گذاشته می‌شوند
تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران

اقتصادایران آنلاین: رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: صاحبان خصوصی استقلال و پرسپولیس سال آینده مشخص می شوند.

میرعلی اشرف عبدالله پورحسینی پس از نشست امروز( سه شنبه 6 اسفند) وزرای امور اقتصادی و دارایی و ورزش و جوانان درباره خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس افزود: خصوصی سازی این 2 تیم در قالب حکمی در بودجه سال 92 برای دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ و تکلیف شد البته این حکم باید در سال 92 بطور کامل اجرا می شد اما به علت تغییر دولت و برخی مدیریت ها با تاخیر در حال اجراست.


رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: به علت اینکه صورت های مالی این دو باشگاه دارای ابهاماتی بود ، فهرست بدهی ها و دارایی ها امضا نشده بود و کامل نبود و شفافیت کافی را نداشت کمی صبر کردیم که پروسه کامل و شفاف شود.


پورحسینی با بیان اینکه هرگونه خصوصی سازی از طریق این سازمان براساس اصل 44 قانون اساسی و قانون بودجه سال 93 صورت خواهد گرفت افزود: این سازمان باید قیمت پایه و شرایط خصوصی سازی را به هیئت واگذاری متشکل از وزیر امور اقتصادی و دارایی ، وزیر دادگستری ، رئیس اتاق بازرگانی و رئیس اتاق تعاون پیشنهاد کند و این هیئت پس از بحث و کار کارشناسی تصمیم لازم را اتخاذ خواهد کرد.


رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: امیدوارم هیئت واگذاری این فرایند را در اسفند 92 به نتیجه برساند تا سازمان خصوصی بلافاصله اقدام به صدور آگهی و برای برگزاری مزایده فروش سهام کنترلی این دو باشگاه اقدام کند.


پورحسینی با تاکیدبراینکه با توجه به جلسه امروز وزرای امور اقتصادی و دارایی و ورزش و جوانان مانع مهمی برای خصوصی سازی این دو باشگاه وجود ندارد افزود: با توجه به تشکیل جلسه هر دو هفته یک بار هیئت واگذاری امیدوارم این هیئت در اسفند امسال به نتیجه کلی درباره این فرآیند برسد.


رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: اگر دولت در بنگاه داری موفق بود افکار به سمت خصوصی سازی متوجه نمی شد بنابراین مشخص است که بخش دولتی در مدیریتش بر این دو بنگاه نقصان هایی را داشته که بخش خصوصی می تواند بهتر عمل کند.


پورحسینی گفت: این دو باشگاه براساس صورت مالی زیانده هستند بنابراین هر بخش خصوصی که خواهان خرید این باشگاه است با عِلم به این موضوع به خرید اقدام خواهند کرد اما ما به این نتیجه رسیده ایم که برند این دو باشگاه بسیار با ارزش تر از بدهی آنهاست.


رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: این سازمان علاقه مند بود از طریق بورس این دو باشگاه را ارائه می کرد اما با توجه به زیانده بودن آنها از طریق فرا بورس ، مزایده یا روش دیگر به ارائه این دو باشگاه خواهد پرداخت.


پورحسینی اضافه کرد: تا هیئت واگذاری مصوبه مربوطه را ارائه ندهد سازمان خصوصی سازی نمی تواند هیچ اقدام اجرایی داشته باشد از زمان مصوبه هیئت واگذاری تا 25 روز زمان می برد تا برنده مزایده اعلام شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 6 اسفند 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 594
بازدید کل : 11480
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1